Технологічний Audi E-tron GT є знаковою моделлю для німецького бренду з яким автовиробник намагатиметься конкурувати не тільки з Porsche Taycan а і Tesla Model S. Якщо проаналізувати вартість конкурентів на європейському ринку то виявиться що найдорожчим серед презентованої трійки електромобілів виявився Taycan з прайсовою вартістю від 105 тисяч євро, трохи дешевшим є E-tron GT з ціною від 95 тисяч євро, а замикає цей перелік Model S за яку просять 85 тисяч євро. Поки що ціни на електромобілі тримаються на високому рівні через незначні об’єми виробництва та дорогі акумулятори, але вже через декілька років експерти прогнозують падіння цін на 20-30% що зробить електромобілі більш конкурентними з машинами які потребують бензин або дизель. Технології використані в Tesla Model S неможна назвати занадто застарілими, але в Audi та Porsche мають більший досвід у створенні автомобілів, тому останні новинки від німецьких виробників багато в чому переважають американський продукт.
Заради справедливості варто зазначити що Tesla Model S продовжує тримати лідерство у динаміці розгону до 100 км/год та запасі хода у понад 500 км, але показники німецьких преміум седанів не набагато гірші і відставання вимірюється долями секунд та кількома десятками км пробігу. Саме в цих показниках американець задав високу планку, яка навіть зараз є орієнтиром для інших виробників електрокарів. Імпульс отриманий від Tesla Model S підстигнув інших виробників розробляти власні електромобілі, адже до 2030 року в Європі планується завершити випуск бензинових та дизельних автомобілів. Навіть у випадку затримки переходу на електромобілі останніми моделями з класичними силовими установками стануть гібриди, які вже навчилися обходитись 2-3 літрами пального на кожні 100 км пробігу. Тож повернімося до нашого тест драйву, на якому у нас опинився новий Audi E-tron GT. Тестовий екземпляр оснащений акумуляторною батареєю у 93 кВт/год та парою електричних двигунів, які в сумі розвивають 470 к.с. та 630 Нм крутного моменту. Розгін з 0 до 100 км/год триває всього 4,5 секунди. А максимальна швидкість складає біля 225 км/год.
Найбільш вражаюче досягнення Audi E-tron GT – це швидкісна зарядка з потужністю 270 кВт, яка дозволяє поповнити заряд акумуляторної батареї з 20 до 80% всього за 23 хвилини, що дає надію про швидке подолання перепони у затримці власників електромобілів на спеціалізованих заправних станціях. Наразі на території Європейського Союзу триває бум на розміщення швидких станцій зарядки і просування додаткових сервісів для електромобілів. На дорозі новачок почувається дуже впевнено і це головна особливість автомобілів з низьким центром ваги та потужним електромотором. В салоні досить тихо але до водія доноситься синтетичний звук «вихлопної системи», яка передбачена для того щоб інші водії та пішоходи могли вчасно помітити наближення автомобіля.
В салоні E-tron GT дарує позитивні емоції за рахунок збереження фірмової архітектури передньої панелі та ергономіки звичайних автомобілів бренду Audi. Сенсорні панелі на торпедо та віртуальний кокпіт цифрових приладів підкреслює сучасні тенденції за якими слідує німецький автовиробник. Навіть інтер’єр Porsche Taycan не виглядає еталонним на фоні E-tron GT.
Серед технологічних фішок Audi можна віднести пакет допомоги водію, панорамний дах, інформаційно-розважальну систему, світлодіодні фари, без ключовий доступ та безліч електричних опцій. Також під час тесту виявилось багато нюансів у налаштуваннях підвіски та інших систем в автомобілі. Водій може без труднощів перемикатися між режимами що дає змогу регулювати ефективність їзди та комфорт. Самі такі дрібниці вирізняють німецькі автомобілі від американських, хоча останнім теж є чим здивувати. В Tesla Model S керування функціями та опціями зосереджено в інформаційно-розважальному комплексі, але змінювати налаштування складніше та результат не завжди відповідає очікуванням. Серед переваг німців також краща керованість, якість оздоблення та менша втрата вартості на вторинному ринку.
Порівняльна таблиця теста (максимальна кількість балів при оцінюванні - 10)
Параметры |
Audi E-tron GT |
Porsche Taycan |
Tesla Model S |
Зовнішній вигляд |
9 |
10 |
8 |
Базова комплектація |
8 |
8 |
9 |
Опції (пакет) |
8 |
8 |
9 |
Якість обробки салона |
10 |
10 |
8 |
Прохідність |
- |
- |
- |
Шумоізоляція |
10 |
10 |
9 |
Розгін |
8 |
9 |
10 |
Гальмування |
10 |
10 |
9 |
Престижність володіння |
9 |
10 |
8 |
Втрата в ціні |
9 |
8 |
6 |
Вартість |
7 |
6 |
7 |
Безпека |
10 |
10 |
9 |
Витрата палива |
10 |
10 |
10 |
Витрати на обслуговування |
9 |
8 |
9 |
Керованість |
9 |
10 |
9 |
Дизайн |
10 |
10 |
9 |
Індивідуальність |
9 |
10 |
8 |
Вартість додаткового обладнання |
7 |
6 |
9 |
Дилерська мережа |
8 |
7 |
6 |
Надійність |
9 |
9 |
8 |
Всього: |
169 |
169 |
160 |
Місце: |
1 |
1 |
2 |
Висновки тест драйву виявились досить неочікуваними, адже обидва німецькі електромобіля посіли перше місце, а американський електромобіль відстав на цілих дев’ять балів. Перевага Tesla Model S була відчутна лише у вартості та динаміці, що не є ключовими параметрами серед конкурентів…